Voor leden

 

Betaal ik als lid per offerte aanvraag?

Nee, u betaalt een bedrag dat afhankelijk is van het door u gekozen abonnement. Er zijn 4 soorten abonnementen. Van een abonnement voor 12 maanden tot aan een strippenkaart waarbij u nergens aan vast zit. Omgerekend kunt u vanaf een prijs van € 8,25 per lead (offerteaanvraag) een offerteaanvraag downloaden en beantwoorden. Binnen de door u gekozen abonnementsvorm zijn alle offerte aanvragen die u wilt downloaden en beantwoorden inbegrepen en gekoppeld aan het aantal credits. 1 credit staat voor 1 offerteaanvraag. U betaalt bij ons geen (extra) kosten per offerte aanvraag en heeft zelf de vrije keuze in het offertemagazijn welke aanvraag u wilt gaan beantwoorden.

Als ik een abonnement bij Offerteshop.nl neem, wat is dan de looptijd van de overeenkomst?

Afhankelijk van welk type abonnement u neemt zit daar een looptijd aan vast. U kunt kiezen voor een maandelijks abonnement dat een looptijd heeft van 12 maanden tot aan een abonnement voor 3 maanden of zelfs een strippenkaart die u eenmalig aanschaft. U krijgt na betaling direct toegang tot het offertemagazijn en kunt dus direct aan de slag met het beantwoorden van offerteaanvragen.

Hoeveel offerte aanvragen genereert Offerteshop.nl voor leden?

Offerteshop.nl ontvangt dagelijks ‘verse’ aanvragen en is dus altijd actueel en ‘up to date’. Per categorie/branche ontvangen wij maandelijks honderden aanvragen. Doordat onze leden een vrije keuze hebben in het offertemagazijn kunnen ze zelf bepalen welke aanvragen ze willen beantwoorden. Wij zorgen ervoor dat er ook altijd een juiste verhouding is in het aantal leden per categorie/branche tegenover het aantal offerteaanvragen, zodat de offerteaanvragers genoeg offertes binnenkrijgen en de offerte beantwoorders, de leveranciers, altijd genoeg keuze hebben in het aantal te beantwoorden offerteaanvragen. Sommige categorieën zijn daarbij seizoengevoelig, zoals bijvoorbeeld aanvragen voor airco’s die rond de zomerperiode massaal binnenkomen.

Wanneer worden de offerte aanvragen verstuurd naar leden?

Offerteaanvragen worden direct en dus actueel geplaatst in het offertemagazijn van de categorie/branche waarin een lid deelnemer is. De leden kunnen dus 24×7 in het offertemagazijn zelf een keuze maken welke aanvraag bij hen past en deze downloaden. Een offerteaanvraag kan maximaal 5x worden gedownload en staat daarna op uitverkocht.

 

Voor offerte aanvragers

 

Is het verplicht om mijn telefoonnummer in te vullen bij de offerteaanvraag?

Offerteshop.nl gaat vertrouwelijk om met alle gegevens van de offerteaanvrager, maar wil wel zo compleet mogelijk de offerteaanvraag delen met de leden, zodat de aanvraag ook zo goed en compleet mogelijk kan worden beantwoord door de offerte beantwoorders, de leveranciers. Via mail en telefoon zal er dus contact worden gelegd.

 

Ik wil alleen offertes van partijen bij mij uit de buurt ontvangen, kan dat?

Offerteshop zorgt ervoor dat offerteaanvragen gedeeld worden met leden, leveranciers in de regio en landelijke leveranciers. Ervaring leert dat landelijke partijen veelal landelijk werken, dus ook bij u in de regio. Regionale leveranciers zullen ook alleen de offerteaanvragen beantwoorden die passen bij hun regio.

Moet ik alle leden waarvan ik een offerte heb ontvangen informeren over mijn keuze?

Het wordt wel enorm gewaardeerd om de leden, leveranciers, die een offerte uitbrengen aan u te informeren over uw keuze, maar het staat u uiteraard vrij om dit wel of niet te doen.

Kan ik een offerte aanvraag intrekken?

Het intrekken van een aanvraag is helaas niet mogelijk. Uw aanvraag wordt namelijk direct en dus actueel, geplaatst in het offertemagazijn van de branche/categorie waar uw behoefte van de offerteaanvraag ligt en daar kunnen onze leden 24×7 direct actie op ondernemen door deze te beantwoorden. Het staat u natuurlijk wel vrij om de leden die u gaan contacten te melden dat u toch geen gebruik gaat maken van hun offerte.

Van hoeveel partijen krijg ik een reactie op mijn offerteaanvraag?

Offerteshop.nl deelt uw aanvraag met maximaal 5 leden die uw aanvraag kunnen gaan beantwoorden. Alle leden in een branche/categorie zien delen van uw aanvraag (de omschrijving en de plaatsnaam) en kunnen dan dus, maximaal 5, bepalen of ze de aanvraag willen beantwoorden. Ze downloaden uw aanvraag en krijgen dan inzage in de complete aanvraag inclusief uw gegevens. Ze zullen u dan vervolgens rechtsreeks contacten en voorzien van een offerte/prijsopgave. U ontvangt dus op 1 offerteaanvraag maximaal 5 offertes/prijsopgaven van onze leden. Zij sturen u rechtstreeks de offertes, die u vervolgens met de andere offertes kunt vergelijken.

Betaal ik voor het aanvragen van een offerteaanvraag?

Nee via Offerteshop.nl zijn alle offerteaanvragen kosteloos en vrijblijvend. Onze leden betalen een klein bedrag om de offerteaanvragen te kunnen beantwoorden.

Ik heb nog geen reactie ontvangen op mijn offerteaanvraag, hoe kan dat?

Uw offerteaanvraag wordt direct geplaatst in ons offertemagazijn in de categorie/branche die is gekoppeld aan uw keuze. Onze leden zien uw aanvraag dus actueel binnenkomen en zullen dus zelf bepalen hoe snel ze u van een reactie voorzien. Wij adviseren onze leden u binnen 24 tot maximaal 48 uur van een reactie te voorzien, maar de keuze en aanpak daarin is per lid verschillend. Offerteshop.nl selecteert wel op kwalitatieve leden, leveranciers, zodat niet alleen de snelheid van de reacties hoog is, maar ook de kwaliteit van de offertebeantwoording.

Wanneer kan ik een reactie verwachten op mijn offerteaanvraag?

Offerteshop.nl adviseert haar leden om binnen 24 – 48 uur een reactie te geven. Doordat Offerteshop.nl alleen kwalitatieve leveranciers heeft geselecteerd die passen bij de categorie/branche van de keuzes van onze offerteaanvragers trachten wij hiermee de kwaliteit en de snelheid van reactie veelal gewaarborgd te hebben.